Image
CSR
Image
Współpraca franczyzowa
telefon zaufania

Circle K wspiera telefon zaufania 116 111

Od 30 lat Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę za sprawą telefonu zaufania pod bezpłatnym numerem 116 111 udziela psychologicznego wsparcia dzieciom i młodzieży oraz razem ze służbami ratunkowi podejmuje interwencje ratujące zdrowie lub życie najmłodszych.

Sieć stacji paliw Circle K od lat wspiera Fundację Dajemy Dzieciom Siłę oraz telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111. FDDS od 1991 roku chroni dzieci przed przemocą i wykorzystaniem seksualnym, zapewniając im oraz ich opiekunom wsparcie, profesjonalną pomoc psychologiczną i prawną. Jednym z działań Fundacji jest obsługa ogólnopolskiego, anonimowego i bezpłatnego telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży do 18 r.ż., który działa 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę i jest obsługiwany przez ponad 60 wykwalifikowanych konsultantów. To numer, pod który mogą się zgłosić w potrzebie najmłodsi i porozmawiać o doskwierających im problemach związanych z dojrzewaniem, doświadczeniami w szkole, dyskryminacją czy przemocą.

Telefon zaufania 116 111 jest działaniem strategicznym Fundacji, którego realizacja wymaga stabilności finansowej w długofalowej perspektywie. Dlatego sieć stacji Circle K zdecydowała o przekazaniu jeszcze w styczniu darowizny, która ma na celu wsparcie dalszej działalności telefonu zaufania. Dodatkowo, klienci oraz pracownicy firmy również mogą zaangażować się w pomoc, przekazując na rzecz Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę zebrane w programie lojalnościowym EXTRA punkty, które zostaną przeliczone na złotówki.
Kwota uzyskana od klientów w ramach programu EXTRA zostanie następnie podwojona przez Circle K i przekazana FDDS. Zbiórka dodatkowych środków z punktów trwała do 30 kwietnia 2022 r. 

- Po raz kolejny połączyliśmy siły z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, aby dzieci i młodzież mogły uzyskać jak najlepszą pomoc w ramach telefonu zaufania 116 111. Wsparcie najmłodszych jest kluczowe dla ich prawidłowego rozwoju, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy w dalszym ciągu mierzymy się z wieloma ograniczeniami, które w szczególności dotykają dzieci i nastolatków.  W Circle K zawsze skupiamy się na inicjatywach, które niosą pomoc najbardziej potrzebującym. Dziś jedną z tych grup mogą być dzieci pozbawione profesjonalnej pomocy psychologicznej, mierzącej się z problemami w szkole czy przemocą w domu. Stawiamy sobie za cel, aby to było nadal możliwe, dlatego przekazujemy darowiznę na rzecz Fundacji i w pełni wspieramy telefon zaufania – mówi Rafał Droździak, szef marketingu i komunikacji w Circle K Polska.  

- Potrzeby wsparcia telefonicznego dzieci i młodzieży są olbrzymie. Przy maksymalnej mocy działania linii 116 111 możemy odebrać do 30% przychodzących połączeń. To dużo, ale wciąż niewystarczająco. Na naszą pomoc czekają dzieci z całej Polski i czasem jest to dla nich jedyna forma kontaktu ze specjalistą i szansa na pomoc – mówi Paula Włodarczyk, koordynatorka telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111.

W ubiegłym roku część zysku ze sprzedaży kaw oraz herbaty na stacjach własnych w okresie kampanii (od stycznia do marca 2021), firma przekazała Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę na uruchomienie dodatkowego stanowiska Telefonu Zaufania 116 111, w czasie, kiedy dzwoni najwięcej dzieci. Dzięki temu wsparciu udało się ufundować ponad 600 godzin pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży w kryzysie, dla których okres pandemii i ograniczeń z nią związanych, takich jak zdalny tryb nauki, spędzanie wielu godzin w domu czy ograniczony kontakt z rówieśnikami, jest szczególnie ciężki i nie pozostaje bez wpływu na stan psychiczny.

Dowiedz się, jak pomagać FDDS w tym roku: kliknij tutaj

Image
telefon zaufania