Informacja o produkcie

 Poniżej znajdziesz wszystkie najistotnijesze informacje dotyczące AdBlue.

Normy 

Przepisy dotyczące pojazdów z silnikami wysokoprężnymi w Europie określają limity emisji NOx. Użycie AdBlue w pojazdach stało się konieczne wraz z wprowadzeniem w 2006 r. normy Euro IV, dotyczącej tlenków azotu, cząstek stałych, węglowodorów oraz tlenku węgla. Limit emisji dla NOx w normie Euro IV wynosi 3.5 g/kWh i 2.0 g/kWg. Norma Euro VI obowiązująca od 2014 roku pociąga za sobą dalszą redukcję tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych (PM) oraz węglowodorów. Dopuszczalna wartość emisji tlenków azotu wynosi obecnie 400 mg/ kWh, a więc o 80% mniej niż w normie Euro V.

Okres przydatności oraz warunki przechowywania

Maksymalny okres przechowywania AdBlue to rok od daty produkcji w warunkach odpowiednich dla AdBlue. AdBlue nie jest łatwopalny, ale przechowywanie roztworu w temperaturze powyżej 30 C° może spowodować jego rozpad hydrolityczny z utworzeniem amoniaku. Natomiast w temperaturze poniżej –11,5 C° ulega procesowi krystalizacji, z tego też względu zbiorniki, dystrybutory i zawory powinny być izolowane, w razie potrzeby ogrzewane, a miejsce przechowywania AdBlue wentylowane. Tankując AdBlue na stacji paliw, należy upewnić się, czy produkt jest przechowywany w odpowiednich warunkach.

Jakość produktu

W celu prawidłowego działania systemu SCR, należy stosować wyłącznie wysokiej jakości, oryginalny płyn AdBlue, taki jak produkt sprzedawany na wybranych stacjach Statoil. Wysokiej jakości AdBlue jest wytwarzane bezpośrednio w ramach procesu produkcji mocznika. Następnie roztwór mocznika jest rozcieńczany przy użyciu specjalnie przygotowanej demineralizowanej wody. Aby uniknąć jakiegokolwiek zanieczyszczenia stosowana jest wyłącznie woda o określonych parametrach i wysokiej czystości. Nawet niewielkie ilości chemicznych zanieczyszczeń mogą spowodować nieodwracalne uszkodzenie katalizatora SCR, a w konsekwencji narazić użytkownika na bardzo kosztowne naprawy. Dlatego tak ważne jest, aby kupować AdBlue tylko na renomowanych stacjach paliw, gdzie produkt jest oryginalny i pochodzi od sprawdzonego dostawcy, wytwarzającego AdBlue zgodnie z globalną normą ISO 22241.

Korzyści ze stosowania AdBlue 

Główne korzyści wynikające ze stosowania Ad Blue to:

• Niższe zużycie paliwa o 3-4% przez silniki spełniające wymogi normy EURO IV oraz o 5% przez silniki zgodne z normą EURO V.

 • Niższe opłaty drogowe w UE. W Polsce od lipca 2011 r. wprowadzony został elektroniczny system poboru opłat viaTOLL. Wraz ze spełnianiem wyższych norm EURO przez samochody ciężarowe stawki za przejechany km są niższe.

 • Zwiększenie wartości samochodu przy odsprzedaży.

• Ochrona środowiska naturalnego poprzez spełnienie wymogów obowiązujących norm regulujących limity emisji szkodliwych substancji.

Zamknij

Zmień język