Co Polacy tankują w zimie? Jakie paliwo wybrać, by auto odpaliło w każdych warunkach?

Informujemy, że na swoich stronach www stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka), aby zwiększyć komfort korzystania z naszych usług i zoptymalizować naszą witrynę.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij cookies, sprawdzić wykaz plików cookies wykorzystywanych w serwisie www.circlek.pl oraz jak zarządzać nimi za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.
Kliknij Polityka prywatności, aby dowiedzieć się jakie dane gromadzimy.

Zgadzam się

2018-01-16

Co Polacy tankują w zimie?
Jakie paliwo wybrać, by auto odpaliło w każdych warunkach?

Po polskich drogach jeździ ponad 19 milionów samochodów, co oznacza, że statystycznie co drugi Polak posiada auto. Mimo to, wiedza na temat tego, jakie paliwo jest najlepsze dla naszego auta w okresie zimowym, jest bardzo niewielka. Kierowcy często nie zdają sobie sprawy, jaki wpływ na silnik samochodu ma wysokiej jakości paliwo, zwłaszcza, gdy temperatury spadają poniżej zera.

Według badań przeprowadzonych na zlecenie Circle K[1] w ubiegłorocznym sezonie zimowym 73% kierowców samochodów z silnikiem diesla tankowało standardowy olej napędowy. Olej napędowy premium wybierało 28% badanych.
- Znacząca większość polskich kierowców wybiera standardowe paliwo podczas zimy. Gdy chcemy mieć pewność, że zawsze ruszymy w drogę nawet przy najbardziej wymagających warunkach atmosferycznych, to warto spojrzeć na paliwa o podwyższonych parametrach.  Ponad 40% kierowców uważa, że paliwo premium to przede wszystkim zwiększone osiągi, moc i wydajność silnika. W okresie zimowym optymalnym rozwiązaniem w tej kategorii paliw jest diesel arktyczny, który dodatkowo ułatwia zimny start silnika i jego rozruch nawet przy ekstremalnie niskich temperaturach – tłumaczy Rafał Droździak, Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji w Circle K Polska.  

Jakie paliwa zimowe występują w Polsce i które są najlepsze?
Podczas gdy kierowcy tankujący benzynę w okresie zimowym nie powinni mieć większych problemów, to posiadacze aut z silnikami diesla muszą zatroszczyć się o odpowiednie paliwo. W poprzednim sezonie ponad połowa właścicieli tego typu aut miała problemy z odpaleniem pojazdu. Niestety tylko 13% kierowców przyczyny tego powszechnego kłopotu upatruje w niskiej jakości paliwa.
Gdy temperatura na zewnątrz spada nawet kilka stopni poniżej zera, w oleju napędowym pojawiają się kryształy parafiny, które mogą blokować przepływ paliwa przez filtr, zakłócając pracę silnika. Wytrącanie się parafiny może prowadzić do zablokowania filtra, a  w konsekwencji do problemów z uruchomieniem silnika. 
Standardowe paliwa zimowe, których dostępność na stacjach w okresie zimowym regulowana jest przez ustawodawcę, nie posiadają zdefiniowanej wartości parametru Temperatury Mętnienia. Oznacza to, że paliwo takie nie zagwarantuje, że przy minusowej temperaturze nie zaczną się wykształcać kryształy parafiny, powodujące problemy z pracą silnika.
Dlatego podczas okresu zimowego warto tankować olej o wyższych, niż standardowe paliwa zimowe, parametrach. Najbardziej innowacyjnym rozwiązaniem na rynku jest tzw. diesel arktyczny. Paliwo to posiada gwarantowaną Temperaturę Mętnienia maks. -22 ºC. Diesel arktyczny charakteryzuje się ponadto Temperaturą Zablokowania Zimnego Filtra wynoszącą maks. -32 ºC, co daje gwarancję, że samochód odpali nawet przy tak niskiej temperaturze.
Jak dbać o silnik zimą?
- Odpowiednie paliwo  nie wystarczy, aby samochód pracował w zimie bez zarzutu. Ważne jest także, w jaki sposób tankowane jest auto. Należy pamiętać, żeby tankować   zawsze do pełna i utrzymywać wysoki stan paliwa w zbiorniku. Dzięki temu, przy obniżaniu temperatury nie skrapla się woda, która spływając po ściankach zbiornika gromadzi się na jego dnie – wyjaśnia Rafał Droździak z sieci stacji Circle K, która jako jedyna w Polsce posiada w swojej ofercie diesel arktyczny.
Chcąc zachować najwyższe parametry paliwa arktycznego nie powinno się go mieszać z innymi paliwami, ponieważ tylko w czystej postaci gwarantuje odpowiednią skuteczność.
 
O firmie:
 
Firma Circle K Polska (przed 1 kwietnia 2016 r.: Statoil Fuel & Retail Polska) obecna jest na polskim rynku od 1992 r. i prowadzi sieć ponad 350 stacji paliw na terenie całej Polski. Sieć ta obejmuje flagowe stacje własne, stacje segmentu ekonomicznego oraz stacje franczyzowe. Od 2012 r. właścicielem spółki Circle K Polska jest kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard Inc.(Couche-Tard), jedna z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego, w formacie convenience. Prowadzi ona działalność w Ameryce Północnej, Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie. Ta kanadyjska firma posiada na świecie około 14 000 sklepów typu convenience i stacji paliw oraz zatrudnia ponad 120 000 pracowników. Akcje Alimentation Couche –Tard notowane są na giełdzie w Toronto (TSE). Więcej informacji można znaleźć na stronie: http://corpo.couche-tard.com/en/
 
Zachęcamy do polubienia profilu na Facebooku Circle K Polska oraz śledzenia oficjalnego kanału na YouTube.
 


[1] Badanie zostało przeprowadzone w październiku 2017 r. na zlecenie Circle K przez SW Research na grupie 1045 kierowców samochodów z silnikami diesla z wykorzystaniem metody wywiadów on-line (CAWI). 


Zamknij

Zmień język