Image
arktyczny
Image
arktyczny
Arktyczny diesel

Niezawodność w każdym stopniu

Nie daj się zaskoczyć zimie! Już dziś przygotuj swoje auto na nadchodzące mrozy. Nawet najlepiej przygotowany pojazd nie ma szans w starciu z zimą bez odpowiedniego paliwa w baku.

Czy wiesz, że…?

  • W zimie, gdy temperatura otoczenia spada poniżej zera stopni Celsjusza, olej napędowy może stracić część swoich właściwości eksploatacyjnych.
  • Skutkiem może być problem z rozruchem zimnego silnika, nierówna praca, „przerywanie” a nawet całkowite unieruchomienie pojazdu.
  • Jednym z normowanych parametrów opisujących teoretyczną odporność oleju napędowego na działanie niskich temperatur jest Temperatura Zablokowania Zimnego Filtra (TZZF)
  • TZZF określana temperaturę, przy której do silnika nie dopływa już wystarczająca ilość paliwa w określonym czasie. W praktyce oznacza to unieruchomienie pojazdu. Badanie odbywa się w znormalizowanych, laboratoryjnych warunkach. Zgodnie z obowiązującym przepisami w Polsce TZZF równa jest – 20 ° C. dla zimowego gatunku oleju napędowego.
  • Problemy z pracą silnika mogą pojawić się jednak znacznie wcześniej.
  • Czyli od momentu wytrącenia się pierwszych cząsteczek węglowodorów parafinowych. Temperatura, przy której następuje to zjawisko nazywana jest temperaturą mętnienia.
  • Zgodnie z obowiązującym przepisami w Polsce, temperatura mętnienia nie jest gwarantowana w standardowych, zimowych olejach napędowych.

Właśnie dlatego Circle K co roku wprowadza do sprzedaży specjalną odmianę oleju napędowego – milesPLUS® diesel arktyczny. Paliwo to poza obniżona do -32° C.

TZZF posiada również gwarantowaną temperaturę mętnienia na poziomie -22° C.

Dodatkowymi atutem milesPLUS® diesel arktyczny jest pakiet dodatków uszlachetniających.

Silnik Twojego samochodu zostanie oczyszczony z nagromadzonych w nim osadów i właściwie zabezpieczony. Dzięki temu będzie pracował jak nowy.

 

Kluczowe parametry diesla
w okresie zimowym*
Standardowy
zimowy diesel
milesPLUS®
diesel arktyczny
Temperatura Zablokowania Zimnego Filtra –20°C –32°C
Temperatura Mętnienia - –22°C
Zawartość bio komponentów maks. 7% 0%
Zawartość dodatków uszlachetniających - ✔️

 

                                                                                                                                                   *Okres zimowy: 16 listopada - 28 lutego

Image
arktyczny

Już dziś przygotuj swoje auto na nadchodzące mrozy

W trakcie zimy pamiętaj o kilku najważniejszych zasadach podczas tankowania swojego pojazdu:

  • Jeszcze przed zimą zatankuj najwyższej jakości olej napędowy klasy arktycznej. Stacje Circle K oferują w sezonie zimowym paliwo milesPLUS® diesel arktyczny w całej Polsce. Nie czekaj, aż nadejdą mrozy, i zatankuj odpowiednio wcześniej arktyczny olej napędowy. Posiadając odpowiednie paliwo w baku masz pewność, że zima Cię nie zaskoczy.
  • Tankuj zawsze do pełna i utrzymuj wysoki stan napełnienia zbiornika. Wilgotne powietrze zgromadzone w zbiorniku, w wyniku wahań temperatury, skrapla się na jego ściankach, powodując w ten sposób przedostawanie się wody do paliwa. Aby tego uniknąć, sprawdzaj stan zbiornika i zawsze tankuj do pełna.
  • Pamiętaj, aby nie mieszać paliwa klasy arktycznej z innymi olejami napędowymi. Tylko milesPLUS® diesel arktyczny daje gwarancję najwyższych parametrów zimowych. Zmieszanie z olejem napędowym innego gatunku, nawet w niewielkiej ilości, pogarsza parametry niskotemperaturowe.
Image
auto